Nedenstående salgs- og leveringsbetingelser gælder for alle leverancer fra Silkyway - Betingelserne gælder i det tilfælde, hvor der ikke er indgået andre skriftlige aftaler mellem dig, som køber, og Silkyway.
GENEREL INFORMATION
Denne online shop drives og ejes af Silkyway
Silkyway
Fælledvej 195
2791 Dragør
Email: info@silkyway.dk
CVR-nr. 32870058
FORTRYDELSESRET
Hos Silkyway har du altid 14 dages fuld fortrydelsesret. Det vil sige, at du kan fortryde dit køb op til 14 dage fra den dag du;
a) har modtaget din vare
b) får den sidste vare i fyssisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis.
c) får det sidste parti, eller den sidste del i fyssisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare, der består af flere dele eller partier.
Ved brug af fortrydelsesretten skal du blot inden 14 dage fra modtagelsen sende os en meddelelse via enten e-mail eller almindelig brev, hvor du oplyser fulde navn, ordrenummer/fakturanummer. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan også vælge at benytte vores standardfortrydelsesformular (som skal vedlægges ved returnering) og sende med retur. Den finder du medsendt din ordrebekræftelse når du modtager den på mail, og du vil modtage endnu en fortrydelsesformular sammen med din ordre, som skal sendes med, udfyldt og underskrevet, retur, eller nederst på denne side!
Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette. Returneres en pakke med nægtet modtagelse betaler du fragten som vil blive fratrukket din refundering.
Det er dig som kunde der betaler fragten for at sende varen retur. Returneret varer sendt pr. efterkrav vil blive nægtet modtaget.
Pakker skal sendes direkte til adressen. Pakker sendt til pakkeshops afhentes ikke ligesom vi ikke bærer ansvaret hvis der sendes med DAO da der ikke er et sikkert sted for budet at placere den. Vi anbefaler at du sender med Postnord eller GLS og at du altid sørger for tracking nummer på pakken som er din sikkerhed.
Varens stand, når du returnerer den!
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde den fungerer på. Det vil sige, at du kan prøve varen, på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik. Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en lille del, eller intet af købsbeløbet retur. Dette afhænger af (efter vores vurdering) varens handelsmæssige værdi.
For at modtage det totale købsbeløb retur, må du altså afprøve varen, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug. Varen bedes returneret i original emballage, som ikke er beskadiget eller har synlige mærker, da emballagen kan have betydning for varens fulde værdi, og en forringelse her af, kan betyde en markant værdiforringelse af varen.
Returnering
Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet. Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.
Hvis du vælger at sende varen, skal det ske til vores adresse:
Silkyway
Fælledvej 195
2791 Dragør
Du kan også fortryde købet ved at give tydelig meddelelse og aflevere den personligt på ovenstående adresse. Dette er dog kun muligt mod forudgående aftale med Silkyway.
Hvad skal jeg sende med tilbage?
Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen.
BESTILLING
Bestilling af varer foregår online. Når du har fundet den vare du gerne vil købe, vælger du en eventuel variant i form af størrelse eller farve. Tryk derefter på "køb nu" og varen er i indkøbskurven. Du kan til enhver tid se hvad du har bestilt og se det samlede beløb oppe i højre hjørne, dog eksklusiv forsendelse!. Der kan foretages rettelser i det bestilte, lige indtil ordren er afsendt. Har du fortrudt en vare, marker den i indkøbskurven i feltet "Fjern" og tryk på "opdater".
Er du færdig med at handle og ønsker nu at bestille, tryk på "Til kassen".
Alle priser er inkl. moms og andre afgifter & alle kontrakter indgås på Dansk. Priserne er dagspriser.
silkyway.dk trækker tidligst ordrens beløb fra kortholders konto, når varen afsendes.
Ønsker du at modtage en kopi af din ordrebekræftelse kan du logge ind på siden eller sende en mail til info@silkyway.dk
REGISTRERING AF OPLYSNINGER
Vi videregiver ikke informationer til tredjepart i nogen henseender. De data, som køber opgiver, når der sker oprettelse som kunde, betragtes som fortrolige og videregives under ingen omstændigheder.
BETALING
I vores e-butik kan du betale med følgende betalingsmidler:
Dankort - Visa/Dankort - VISA - Mastercard - VISA Electron ( Vi tager ikke gebyr for betaling med disse kort )
Betales med betalingskort er du altid sikret mod misbrug. Du har nemlig mulighed for at afvise en betaling, når du modtager din betalingsoversigt. Du har ingen selvrisiko i tilfælde af at dit kort bliver misbrugt i en internet-butik, der benytter SSL (Secure Socket Layer) i sit betalingssystem. Dermed er du bedre sikret end i den fysiske verden, hvor du har en selvrisiko på 1200 kr. når dit dankort misbruges ved brug af pin-koden.
Data du sender i forbindelse med køb betalt med betalingskort er krypterede (SSL), og det er således kun PBS, der kan læse dem. Hverken Trendbox.dk eller andre har mulighed for at læse dataene.
Beløbet for varerne trækkes først, når varerne sendes og der kan aldrig trækkes et større beløb, end det du har godkendt ved købet.
LEVERING
Silkyway leverer din ordre med PostNord. Overstiger ordrens beløb 599 kr. er fragten fri, ellers tillægges ordren fragtomkostninger på 49 kr.
Alternativt kan der bestilles afhentning i forretningen, hvilket er gratis. Afhentning kan ske i forretningens åbningstid.
Leveringstiden afhænger af, om den ønsket vare er på lager. Leveringstiden på varer, som er på lager, forventes at være 1 - 3 hverdage. Er varen ved en fejl ikke på lager, så forventes leveringstiden 8 - 12 dage på enkelte varegrupper.
Silkyway.dk er ikke erstatningspligtig, hvis der ved bestilling er angivet en forkert adresse, som forårsager bortkomst af ordren!
Hos Silkyway, kan der efter aftale, foretages dellevering af varer. Dette sker i tilfælde af, hvis en ordre indeholder flere varer, hvoraf den ene ikke skulle være på lager. Her vil det være muligt at få leveret over flere gange, for det samme fragtbeløb. Dette gælder ikke bundle-tilbud, hvor varer købt til en samlet pris, vil blive sendt på en ordre!
Vi leverer til Danmark.
For at modtage din vare fra os, skal du holde øje med fragtmanden, eller afhente den hos din nærmeste pakkeshop. I tilfælde af at du skal afhente den, skal du have legimitaion med, som kan forvises ved behov.
REKLAMATIONSRET
Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.
Der gives efter købeloven en reklamationsret i 24 måneder på alle varer. Reklamationsretten betyder, at du som kunde kan klage over fejl og mangler ved produktet som er opstået 24 måneder efter købet. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er dog en forudsætning, at disse mangler ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd, der har medført manglen.
Du skal reklamere inden rimelig tid efter du har konstateret manglen. Reklamerer du inden 2 måneder anses reklamationen altid for værende rettidig. Vi refunderer rimelige fragtomkostninger, som du måtte have i forbindelse med returnering af varen, når reklamationen er berettiget.
Når du ønsker at reklamere over et produkt skal det indsendes til os på vores lageradresse:
Silkyway
Fælledvej 195
2791 Dragør
Når du returnerer varen, bedes du angive følgende bemærkninger på pakken: Ordrenummer og eller fakturanummer. Hvis det er muligt vil en fakturakopi være at foretrække.
Har du sendt en vare ind til fortrydelse eller reklamation vil du altid få tilsendt en mail når vi har modtaget varen. I mailen får du oplysninger om den videre proces i forbindelse med behandlingen af din fortrydelse/reklamation.
BEMÆRK: Vi modtager ikke returpakker pr. efterkrav.
Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage.
COOKIES
En cookie er en betegnelse for det forhold, at en brugers adfærd på et netværk registreres hos brugeren selv (på brugerens harddisk). På den måde ved serveren (fx. et websted) ved brugerens næste besøg, hvem brugeren er.
Der lagres ikke personhenførbare oplysninger i en cookie, men snarere oplysninger om brugerens adfærd på et website fx. et indtastet brugernavn i forbindelse med login til en særlig sektion på webstedet.
En cookie lagres på brugerens harddisk sammen med cachede filer. En cookie er således en tekstfil, der sendes til din browser fra en webserver og lagres på din computers harddisk. Du kan sætte din browser til at informere dig, når du modtager en cookie, eller du kan vælge at slå cookies helt fra.
Silkyway.dk anvender cookies med det formål at optimere websitet og dets funktionaliteter. Cookies bruges til at skabe øget brugervenlighed for kunden.
De dannede cookies slettes på følgende måde:
Cookies slettes nemt med browserens funktioner. Vælg "Funktioner" à "Internet Indstillinger" à klik på "Slet Cookies". Silkyway anvender ikke adfærdssporende cookies.
LOGSTATISTIK
Logstatistik bruges hos Silkyway og betyder, at et statistik-system opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende et website har haft, hvor de kommer fra, på hvilken del af websitet dette forlades m.m.
Hos Silkyway anvendes logstatistik med det formål at optimere websitet og dets funktionaliteter.
Logstatistik bruges til at skabe øget brugervenlighed.
For at du kan indgå en aftale med os via websitet skal du lade dig registrere med følgende personlige oplysninger:
Navn
Adresse
Telefonnummer
Email-adresse
Personoplysningerne registreres hos Silkyway og opbevares i 5 år, hvorefter oplysningerne slettes. Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig. Oplysninger afgivet til Silkyway videregives eller sælges på ingen måde til 3. part. og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger. Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger der indsamles og hvorfor.
Alle ansatte i virksomheden har adgang til de oplysninger, der registreres om dig. Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret. Vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret. Der registreres ingen personfølsomme oplysninger. Som registreret hos Silkyway har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen og du har ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven, og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Silkyway via e-mail: info@silkyway.dk Den dataansvarlige på Silkyway er indehaver Jeppe Bjerregaard Ved tilmelding til nyhedsbrev registrerer vi din e-mail adresse. E-mail adressen videregives ikke til andre.
KLAGEADGANG
Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til info@silkyway.dk - Att.: Silke. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt - Forbrugerklagenævnet, Carl Jacobsensvej 35, 2500 Valby, Tlf.: 41715000 eller www.forbrug.dk. Du kan også anvende EU-kommissionens online klageportal, hvilket vil være relevant for forbrugere med bopæl uden for Danmark.
Du finder klageportalen her http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
Standardfortrydelsesformular (denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)
- Til [her indsættes den erhvervsdrivendes navn, fysiske adresse og i givet fald faxnummer og e-mail- adresse af den erhvervsdrivende selv]:
- Jeg/vi (*) meddeler herved, at jeg/vi (*) ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min/vores (*) købsaftale om følgende varer (*)/levering af følgende tjenesteydelser (*)
- Bestilt den (*)/modtaget den (*)
- Forbrugerens navn (Forbrugernes navne)
- Forbrugerens adresse (Forbrugernes adresse)
- Forbrugerens underskrift (Forbrugernes underskrifter) (kun hvis formularens indhold meddeles på papir)
- Dato (*) Det ikke relevante udstreges